Гроші за неякісні послуги ЖКГ — коли можна стягнути штраф.

Гроші за неякісні послуги ЖКГ — коли можна стягнути штраф
Гроші за неякісні послуги ЖКГ — коли можна стягнути штраф

Українські споживачі тепер мають право вимагати перерахунку вартості житлово-комунальних послуг за ненадання якісних послуг. Звертатися з цією вимогою можуть лише ті, хто отримав неякісне обслуговування.

Компенсації за неякісні комунальні послуги

Кабінет Міністрів затвердив постанову №127, яка передбачає механізм стягнення штрафів з постачальників за ненадані або невідповідної якості комунальні послуги. Це дає право споживачам вимагати перерахунку вартості послуг у разі відсутності, неналежної якості або часткового надання комунальних послуг.

  • Наприклад, перерахунок може бути проведений через меншу температуру теплоносія чи гарячої води.
  • Також, у випадку невідповідності нормам тиску на вході в будівлю.
  • Інші причини включають порушення графіку вивезення сміття та інші.

"Перерахунок за актом-претензією, що надійшов від споживача відповідного багатоквартирного будинку, здійснюється виконавцем для усіх споживачів такого будинку, яким була надана послуга невідповідної якості", — зазначається у постанові.

Покарання для постачальників

Постачальники мають перераховувати вартість послуг у межах закону та сплачувати споживачам неустойку в разі порушення умов договору. Ці перерахунки проводяться незалежно від наявності заборгованості за послуги.

Отримані в результаті перерахунку кошти повинні бути використані для погашення боргів за житлово-комунальні послуги або зараховані на майбутні платежі, якщо боргів немає.

Також варто пам'ятати, що у 2025 році будуть введені платежі за технічне обслуговування газового обладнання для всіх власників домоволодінь, підключених до газопостачання.

Нагадаємо, що Нафтогаз надав поради щодо уникнення заборгованості за спожите паливо, встановивши правила оплати, які допоможуть уникнути цієї проблеми.

Українські споживачі тепер мають можливість вимагати перерахунку платежів за житлово-комунальні послуги у разі, якщо вони отримали неналежне обслуговування. Затверджена постанова Кабінету Міністрів передбачає механізм стягнення штрафів з постачальників за неякісні послуги, що надасть споживачам можливість забезпечити собі якісні комунальні послуги та вимагати компенсації у разі порушення умов договору.


Читайте також

Реклама